آشنایی با برنامه نویسی و اصول مرتبط با آن

برنامه نویسی یکی از روش های مهم برقراری ارتباط با کامپیوتر است شاید هنگامی که با این نام روبه رو می شوید به یاد فیلم های مخوفی بیفتید که یک مرد سیاه پوش در یک اتاق تاریک با یک سری ارقام کار می کند یا به فکر هکر های مختلفی بیفتید که سیستم های مختلف بانکی را هک میکند در واقع اگر بخواهیم به زبان ساده برنامه نویسی را برای شما توصیف کنیم می توانیم بگوییم که انسان ها با یکدیگر به وسیله زبان و بیانی که از کودکی یاد گرفته اند ارتباط برقرار می کنند.

اما ‌شود با کامپیوتر هم به همین صورت رفتار کرد زیرا کامپیوتر انسان نیست و دارای هوش مصنوعی است و تنها چیزی که متوجه می‌شود عدد است پس باید زبان او را یاد گرفت و طوری سخن گفت که کامپیوتر زبان ما را بفهمد بنابراین راه ارتباط ما با کامپیوتر یادگیری زبان برنامه نویسی است افراد مختلفی نسبت به این موضوع کنجکاو می شوند و می خواهند اطلاعات زیادی در این زمینه به دست بیاورد بنابراین قصد داریم در این مقاله به صورت مختصر اما کامل و جامع به معرفی انواع زبان برنامه نویسی و اصول مرتبط با آن بپردازیم.

همانطور که گفتیم این کامپیوترها به هیچ عنوان زبان ما انسان ها را درک می‌کنند و فهمی از آن ندارند به همین دلیل برای برقراری ارتباط با آن و استفاده از هوش مصنوعی باید به علم برنامه نویسی پی ببریم اگر بخواهیم به زبان ساده برنامه نویسی را به شما معرفی کنیم باید بگوییم که برنامه نویسی مانند سایر علوم به حل مسائل مربوط به کامپیوتر می پردازد.

برنامه نویس کیست؟

حال که به صورت مختصر با برنامه نویسی آشنا شدید باید به شما بگوییم که هر شخصی توانایی برقراری ارتباط با کامپیوتر و ارائه داده های لازم به آن را ندارد بنابراین تنها کسی می تواند این کار را انجام دهد که از دانش و تجربه کافی در این زمینه برخوردار باشد تیکه به برنامه نویسی می پردازد راهبرد های متعدد تحویل کشف روابط با کامپیوتر را به خوبی می داند و می تواند با ارائه بسیاری از داده ها به کامپیوتر به راحتی خروجی های مورد انتظار را دریافت کند برنامه نویس با استفاده از تجربه ای که در زمینه برنامه نویسی دارد به کشف راه حل های متعدد برای برقراری ارتباط با کامپیوتر می پردازد و با استفاده از آنها بسیاری از کارهای روزمره ما را راحت تر می کند.

یک برنامه نویس به تولید نرم‌افزارهای متعددی می پردازد که ممکن است در موبایل شما اجرا شوند به عنوان یک نرم افزار به کار بروند کاربرد آن فرقی ندارد اما وظیفه یک برنامه نویس این است که راه حل ارتباط با برنامه های کامپیوتری را در اختیار ما قرار می دهد. بسیاری از کارهای روزمره ای که انجام می دهیم مرتبط با برنامه نویس است. بنابراین باید با نحوه کار آن ها آشنا شویم.

کاربردهای برنامه نویسی

امروز دیگر جایی نیست که با برنامه نویسی ارتباط نداشته باشد بهتر است بگوییم که برنامه نویسی راه حل بسیاری از مسائل است. شما به هر جایی که مراجعه کنید تاحدی برنامه نویسی نقش دارند هنگامی که به بانک مراجعه می کنیم و کد ملی خود را برای دریافت خدمات مختلف به بانکدار اعلام می کنید در واقع دارید از خدمات یک برنامه نویس کمک می گیرید.

شاید برای بسیاری از افراد از دانش و سواد کافی برخوردار نیستند تعجب‌آور باشد که چگونه با یک کد ملی می شود به تمامی حساب های بانکی شما دسترسی پیدا کرد و بسیاری از اطلاعات مورد نیاز را به دست آورد امروزه به کمک علم برنامه نویسی بسیاری از کارهای روزمره ما سرعت پیدا کرده‌اند.

زمانی که می‌خواهید انتقال وجه دهید ارقام و اعداد ای که وارد می کنید تنها به کمک برنامه نویسی و کدهای از قرار داده شده امکان پذیر است دستگاه عابر بانک و فرایندهای مرتبط با آن گوشی موبایلی که هم اکنون در دست دارید و بسیاری از موارد دیگر به کمک علم برنامه نویسی رواج پیدا کرده‌اند پس می توانیم بگوییم که کاربرد برنامه نویسی در دنیای مدرن یک جهش فوق العاده به حساب می آید و کمک زیادی به پیشرفت علم کرده است است فناوری و هوش مصنوعی امروزه مدیون هوش بالای برنامه نویسان ما است.

دیگر چیزی نیست که با آن روبه رو شوید و برنامه‌نویسی در آن نقشی نداشته باشد حتی ماشین لباسشویی یخچال و فریزر و بسیاری از وسایل جدیدی که در حال استفاده از آنها هستید به وسیله علم برنامه نویسی کار می کنند‌ هنگامی که می خواهید از ماشین لباسشویی خود استفاده کنید برنامه های مختلفی که به آن می دهید و خطا های متعددی که نشان دهنده آسیب هستند و نمایش داده می شوند همگی به دلیل برنامه‌هایی است که از قبل به آنها داده شده است. بنابراین می توانیم بگوییم که پیشرفت علم تا حد زیادی مدیون برنامه نویسی و برنامه نویسان است.

بسیاری از افراد تمایل دارند که با برنامه نویسی و زبان های مختلف آن آشنایی پیدا کنند در واقع می توانیم بگوییم که این شاخه یکی از پرطرفدارترین و پردرآمدترین شغل هایی است که هم اکنون بسیاری از افراد آن را به عنوان یک گرایش دانشگاهی انتخاب می کنند اما شما می توانید اطلاعات لازم و ضروری در زمینه‌ی برنامه‌نویسی را از طریق دوره‌های آموزشی و فایل هایی که ما در اختیار شما قرار داده ایم به دست آورید.

انقلاب پلاس از مهمترین و معتبرترین مجموعه هایی است که به ارائه دوره های آموزشی در زمینه برنامه نویسی می پردازد خواهانه دریافت این آموزش ها هستید می توانید فایل های مختلف آن را در قسمت پایینی این مقاله دانلود کنید ما به شما این تضمین را می‌دهیم که با مطالعه دقیق و مشاهده آموزش های به خوبی با برنامه نویسی و زبان های مختلف آن آشنا شوید و از آن برای کسب درآمد استفاده کنید.

دوره های مختلف آموزش برنامه نویسی در انقلاب پلاس

انقلاب پلاس از معتبرترین مجموعه هایی است که به ارائه انواع دوره های آموزشی زبان‌های برنامه نویسی و موضوعات مرتبط با آن می پردازد‌. در ادامه شما را با برخی از فایل های آموزشی آشنا می کنیم.

  • دوره های آموزشی تولید محتوای متنی برای وب
  • دوره های آموزشی انواع زبان های برنامه نویسی
  • دوره های آموزشی جهت افزایش سرعت وب سایت

در صورتی که نیازمند راهنمایی و مشاوره در این زمینه هستید می توانید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید تا کارشناسان حرفه ای ما شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

برنامه نویسی دارای حوزه های متعددی است که بسیاری از افراد تمایل دارند که با آنها آشنا شوند. زمانی که شما با حوزه های متعدد این علم آشنایی پیدا کنید می توانید از آنها در برنامه های متعددی استفاده کنید. پلتفرم در برنامه نویسی همان سخت‌افزار یا نرم‌افزاری است که سرویس خاصی بر روی آن نصب شده است‌‌. و شرایطی را فراهم می کند که افراد بتوانند نرم افزارهای مختلف تحت دستورالعمل های ویژه بر روی آن قرار بگیرند.

شاخه های مختلف برنامه نویسی از نطر پلتفرم به ۳ دسته تقسیم می شود:

  • برنامه نویسی گوشی همراه
  • برنامه نویسی وب
  • برنامه نویسی دکستاپ

۱.برنامه نویسی وب

برنامه نویسی وب یکی از بهترین و پر طرفدارترین شاخه های برنامه نویسی است. در واقع برنامه نویسی وب به برنامه ای گفته می شود که جهت ایجاد پروژه های متعدد استفاده می شود. اگر بخواهیم به موارد کاربرد این حوزه از برنامه نویسی اشاره کنیم می توانیم به انجام فعالیت های بانکی مختلف، خرید های اینترنتی، ایمیل ها و برنامه های مختلف که با این موضوع مرتبط هستند. اشاره کنیم.

۲.برنامه نویسی دکستاپ

زبان های مختلف برنامه نویسی که برای اجرای لینوکس، ویندوز، مک و بسیاری از سیستم عامل های دیگر استفاده می شود. نرم افزارهای مختلف اداری، مرورگرهای مختلف و نرم افزارهای چندرسانه ای، از معروف ترین آن ها می توان به زبان برنامه نویسی سی شارپ(#C) و زبان برنامه نویسی جاوا و جاوا اسکریپت اشاره کرد.‌

زبان های برنامه نویسی لینوکس شامل python، Java، زبان برنامه نویسی مک نیز Swift می باشد.

۳.برنامه نویسی های موبایل

کلیه اپلیکیشن هایی که در برنامه های موبایل مورد استفاده قرار می گیرند. شامل حوزه برنامه نویسی موبایل است. در واقع کلیه برنامه هایی که بر نرم افزارهای اندروید و Ios نصب می شود. تحت برنامه نویسی موبایل است‌.

برنامه نویسی یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین حوزه هایی است که بسیاری از افراد تمایل دارند که در این زمینه اطلاعاتی را به دست آورند. برنامه نویسی علم حل مسائل مرتبط با کامپیوتر است. اختراع کامپیوتر کمک زیادی به پیشرفت  علم کرد. با اینکه این ابزار اختراع انسان است. اما انسان نمی تواند با زبان خود دستور العمل های مورد نظر را به کامپیوتر بدهد.

بنابراین برای استفاده از آن باید زبان مخصوص ارتباط با کامپیوتر را یاد گرفت، زبان های برنامه نویسی متعدد هستند از زبان وب گرفته تا زبان های تحت برنامه های موبایل و دکستاپ، در صورتی که می خواهید زبان های مختلف برنامه نویسی را آموزش ببینید می توانید از دوره های مختلف آموزش زبان های برنامه نویسی انقلاب پلاس استفاده کنید و جزوات آن را در زیر دانلود کنید. امیدواریم که اطلاعات کافی در زمینه برنامه نویسی را در اختیار شما قرار داده باشیم.