معرفی دوره های آموزشی مهندسی شبکه

ما در این مقاله می خواهیم به معرفی دوره های آموزشی مهندسی شبکه به شما بپردزایم و هم چنین شما را با سایت انقلاب پلاس آشنا کنیم .

مهندس شبکه چیست و معرفی دوره های آموزشی مهندسی شبکه

مهندس شبکه یک متخصص فناوری است که مهارت های لازم را برای برنامه ریزی، پیاده سازی و نظارت بر شبکه های رایانه ای دارد که از خدمات داخلی صدا، داده، ویدئو و شبکه های بی سیم پشتیبانی می کنند. اگرچه عناوین شغلی مهندس شبکه و مدیر شبکه گاهی اوقات به عنوان مترادف استفاده می شود، یک مهندس شبکه معمولاً مسئولیت های اجرایی بیشتری نسبت به یک مدیر شبکه دارد.

سمت مهندسی بیشتر به برنامه ریزی، طراحی و مشخصات فنی می پردازد. بخش مدیریت بیشتر با تلاش های تعمیر و نگهداری، مدیریت و عیب یابی روزمره سر و کار دارد. عناوین شغلی ممکن است بر اساس تحصیلات یا درآمد نیز متمایز شوند. به طور معمول، یک مهندس شبکه تحصیلات بیشتری دارد و درآمد بیشتری نسبت به یک مدیر شبکه دارد.

 پیش‌بینی‌های استخدام نشان می‌دهند که مهندسان شبکه مورد تقاضا هستند و انتظار می‌رود این حرفه – و حرفه‌های نزدیک به آن – در دهه آینده بین 4 تا 7 درصد رشد کند.

مهندس شبکه چه می کند و معرفی دوره های آموزشی مهندسی شبکه

مهندسان شبکه بر ارائه زیرساخت های شبکه با دسترسی بالا برای حفظ فعالیت های فناوری اطلاعات آنلاین و در محل کاربران تمرکز می کنند. مهندسان شبکه اغلب با نقش‌های دیگری مانند معماران شبکه کامپیوتری یا مهندسین سیستم‌های امنیتی همپوشانی دارند و به صورت داخلی در یک سازمان یا به عنوان مشاور بیرونی کار می‌کنند.

مهندسان شبکه پیکربندی های شبکه را طراحی و پیاده سازی می کنند، مشکلات عملکرد را عیب یابی می کنند، نظارت بر شبکه را انجام می دهند و سیستم های امنیتی مانند فایروال ها را پیکربندی می کنند. آنها اغلب به یک CIO ، افسر ارشد امنیت اطلاعات و سایر رهبران خط کسب و کار گزارش می دهند تا درباره اهداف کلی کسب و کار، سیاست ها و به روز رسانی وضعیت شبکه تصمیم بگیرند. در بسیاری از شرایط، مهندسان شبکه از نزدیک با مدیران پروژه و سایر مهندسان کار می کنند، ظرفیت را مدیریت می کنند و پشتیبانی از راه دور یا در محل را انجام می دهند.

مهارت ها و صلاحیت های مهندس شبکه و معرفی دوره های آموزشی مهندسی شبکه

یک نامزد شغل ممکن است فقط به مدرک کاردانی نیاز داشته باشد تا شغل مهندسی شبکه سطح مقدماتی را بدست آورد، اما اکثر موقعیت ها به مدرک لیسانس در علوم کامپیوتر یا چندین سال تجربه اضافی نیاز دارند. بسیاری از مهندسان شبکه نیز از رشته هایی مانند مهندسی برق، فیزیک یا ریاضیات هستند.

مهندسان باید بتوانند شبکه های پیچیده را درک کنند و مشکلات را مشخص کنند یا راه هایی برای بهبود آنها پیشنهاد کنند. آنها همچنین باید بتوانند به طور مشترک کار کنند و همچنین به مهندسان و کارکنان پشتیبانی دیگر دستور دهند تا شبکه را راه اندازی کنند.

و آنها باید بتوانند به اندازه کافی انعطاف پذیر باشند تا هم با مهندسان و هم با همکاران خط کسب و کار که ممکن است درک درستی از شبکه نداشته باشند کار کنند.مهندسان شبکه علاوه بر مهارت های فنی، به مهارت های تحلیلی، رهبری، سازمانی و ارتباطی نیز نیاز دارند. توجه به جزئیات و توانایی حل مسئله نیز مهم است.

به طور فزاینده‌ای، مهندسان شبکه همچنین باید در مورد برنامه‌های کاربردی و توسعه نرم‌افزار بدانند ، که نشان‌دهنده نقش رو به رشد اتوماسیون و شبکه‌های تعریف‌شده توسط نرم‌افزار است . بنابراین، مهندسان نیاز به درک جریان ترافیک، اولویت برنامه و انتقال داده دارند.

علاوه بر این، مهندسان باید با بیش همگرایی ، مجازی سازی ، امنیت، کانتینرها ، شبکه های گسترده و مهندسی ذخیره سازی آشنا شوند. آنها همچنین باید عناصر اساسی شبکه ها مانند کلاینت ها، سرورها، مسیریابی اینترنت، آدرس های IP و هاب های شبکه را درک کنند.

گواهینامه ها و آموزش مهندس شبکه و معرفی دوره های آموزشی مهندسی شبکه : تعدادی از دانشگاه ها و موسسات دیگر دوره ها و برنامه های آموزشی مهندس شبکه را ارائه می دهند. چندین موسسه گواهینامه هایی ارائه می دهند که می تواند به تقویت اعتبار حرفه ای کمک کند.

برای بسیاری از مهندسان، صلاحیت ها و آموزش های اضافی با برنامه گواهینامه مهندسی سیسکو، که چندین سطح آموزش حرفه ای را ارائه می دهد، ارتباط نزدیکی دارد. سایر گواهینامه ها از فروشندگان و سازمان هایی مانند Juniper Networks، Microsoft، Aruba، Alcatel-Lucent Enterprise، Riverbed Technology، SolarWinds، HPE، Extreme Networks و IPv6 Forum در دسترس هستند.

برخی از محبوب ترین گواهینامه های مهندس شبکه عبارتند از:

  • CompTIA Network+
  • مسیریابی و سوئیچینگ توسط تکنسین تایید شده سیسکو (CCT).
  • Cisco Certified Network Associate (CCNA)
  • Cisco Certified Network Professional (CCNP)
  • خبره کار اینترنتی سیسکو (CCIE)
  • VMware Certified Professional — مجازی سازی شبکه ( VCP-NV )

نقش های تخصصی در مهندسی شبکه و معرفی دوره های آموزشی مهندسی شبکه

مهندسان شبکه می توانند در چندین نقش و مسئولیت از جمله موارد زیر تخصص داشته باشند:

  • معماران شبکه های ابری به سازمان ها در استقرار زیرساخت های ابری کمک می کنند.
  • مهندسان شبکه محلی (LAN) شبکه های محلی بزرگ را برای شرکت ها نصب و نگهداری می کنند.
  • متخصصان امنیت شبکه تهدیدات امنیتی شبکه را شناسایی و از آن جلوگیری می کنند.
  • مهندسان شبکه همچنین می توانند در پیاده سازی VoIP ، مخابرات و مرکز داده تخصص داشته باشند.

چشم انداز شغلی مهندس شبکه و معرفی دوره های آموزشی مهندسی شبکه

مهندسان شبکه همچنین ممکن است مسیرهای مختلفی را در زمینه شبکه دنبال کنند. به عنوان مثال، تحلیلگران شبکه در نصب و نگهداری شبکه ها تخصص دارند و اغلب بین جنبه های فنی و تجاری یک سازمان عبور می کنند. مدیران شبکه نقش مشابهی را ایفا می کنند اما باید تکنسین های شبکه را آموزش داده و هدایت کنند.در زیر لیستی از مشاغل – علاوه بر مهندس شبکه – که برای افرادی با مهارت های مهندسی شبکه مناسب است آورده شده است:

  • مدیر شبکه
  • تحلیلگر شبکه
  • مدیر شبکه
  • متخصص شبکه
  • تکنسین شبکه
  • معمار راه حل های شبکه

شما می توانید با رجوع به سایت انقلاب‌پلاس جزوه ها و اطلاعات بیشتری در مورد مهندسی شبکه به دست بیاورید ، هم چنین می توانید فایل های آموزشی که در پایین این مطلب وجود دارد را دانلود کنید .