معرفی زبان برنامه نویسی Rubi

در این مقاله می خواهیم به معرفی زبان برنامه نویسی Rubi به شما بپردازیم پس اگر به زبان های برنامه نویسی علاقه مندید و اطلاعاتی در مورد روبی ندارید ، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید ،

معرفی زبان برنامه نویسی Rubi   و رشد روبی

از زمان انتشار عمومی خود در سال 1995، روبی کدگذاران اختصاصی را در سراسر جهان جذب کرده است. در سال 2006، روبی به استقبال گسترده دست یافت. با گروه‌های کاربر فعال تشکیل‌شده در شهرهای بزرگ جهان و کنفرانس‌های مرتبط با روبی با ظرفیت کامل. زبان Ruby-Talk، لیست پستی اولیه برای بحث در مورد زبان روبی، در سال 2006 به طور متوسط ​​به 200 پیام در روز رسید. در سال های اخیر کاهش یافته است زیرا اندازه جامعه بحث را از یک لیست مرکزی به گروه های کوچکتر سوق داده است.

زبان برنامه نویسی Ruby در میان 10 شاخص برتر در بسیاری از شاخص هایی قرار دارد که رشد و محبوبیت زبان های برنامه نویسی را در سراسر جهان اندازه گیری می کنند (مانند شاخص TIOBE ). بیشتر این رشد به محبوبیت نرم افزارهای نوشته شده در روبی، به ویژه چارچوب وب Ruby on Rails نسبت داده می شود.  زبان Ruby نیز کاملا رایگان است. نه تنها رایگان، بلکه برای استفاده، کپی، اصلاح و توزیع نیز رایگان است.

معرفی زبان برنامه نویسی Rubi و ظاهر بصری روبی

در حالی که روبی اغلب از علائم نگارشی بسیار محدود استفاده می کند و معمولاً کلمات کلیدی انگلیسی را ترجیح می دهد، برخی از علائم نگارشی برای تزئین روبی استفاده می شود. روبی نیازی به اعلان متغیر ندارد. از قراردادهای نامگذاری ساده برای نشان دادن دامنه متغیرها استفاده می کند.

  • varمی تواند یک متغیر محلی باشد.
  • @varیک متغیر نمونه است.
  • $varیک متغیر جهانی است.

این sigil ها خوانایی را افزایش می دهند و به برنامه نویس اجازه می دهند تا به راحتی نقش های هر متغیر را شناسایی کند. همچنین استفاده از یک ابزار خسته کننده self.که به هر عضو نمونه اضافه شده است غیر ضروری می شود.

معرفی زبان برنامه نویسی Rubi و فراتر از اصول

روبی دارای بسیاری از ویژگی های دیگر است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روبی دارای ویژگی های مدیریت استثنائات مانند جاوا یا پایتون است تا رسیدگی به خطاها را آسان کند.
  • یاقوت دارای یک زباله جمع‌آور واقعی علامت‌گذاری و جارو برای تمام اشیاء روبی است. نیازی به حفظ تعداد مراجع در کتابخانه های افزونه نیست. همانطور که ماتز می گوید، “این برای سلامتی شما بهتر است.”
  • نوشتن پسوندهای C در Ruby ساده‌تر از Perl یا Python است، با یک API بسیار زیبا برای فراخوانی Ruby از C. این شامل فراخوان‌هایی برای جاسازی Ruby در نرم‌افزار برای استفاده به عنوان یک زبان برنامه‌نویسی است. یک رابط SWIG نیز موجود است.
  • Ruby می تواند کتابخانه های افزونه را به صورت پویا بارگیری کند اگر یک سیستم عامل اجازه دهد.
  • روبی دارای threading مستقل از سیستم عامل است. بنابراین، برای همه پلتفرم‌هایی که Ruby روی آن‌ها اجرا می‌شود، بدون توجه به اینکه سیستم‌عامل از آن پشتیبانی می‌کند یا نه، حتی در MS-DOS، چند رشته‌ای نیز دارید!
  • روبی بسیار قابل حمل است: بیشتر در گنو/لینوکس توسعه یافته است، اما روی بسیاری از انواع یونیکس، macOS، ویندوز، داس، BeOS، OS/2 و غیره کار می‌کند.

معرفی زبان برنامه نویسی Rubi و سایر پیاده سازی های روبی : روبی، به عنوان یک زبان، چند پیاده سازی متفاوت دارد. این صفحه درباره اجرای مرجع بحث می‌کند، در جامعه اغلب به عنوان MRI (“مترجم یاقوت ماتز”) یا CRuby (از آنجایی که به زبان C نوشته شده است) نامیده می‌شود، اما موارد دیگری نیز وجود دارد. آنها اغلب در موقعیت های خاص مفید هستند، ادغام اضافی با زبان ها یا محیط های دیگر فراهم می کنند، یا ویژگی های خاصی دارند که MRI ندارد.

معرفی زبان برنامه نویسی Rubi و ویژگی های روبی

در اینجا یک لیست است:

  • JRuby روبی در بالای JVM (ماشین مجازی جاوا) است که از کامپایلرهای JIT بهینه سازی JVM، جمع آوری زباله ها، رشته های همزمان، اکوسیستم ابزار و مجموعه وسیعی از کتابخانه ها استفاده می کند.
  • روبینیوس “یقوت نوشته شده با روبی” است. Rubinius که بر روی LLVM ساخته شده است، دارای یک ماشین مجازی بسیار خوب است که زبان های دیگر نیز بر روی آن ساخته می شوند.
  • TruffleRuby یک پیاده سازی Ruby با کارایی بالا در بالای GraalVM است.
  • mruby یک پیاده‌سازی سبک از زبان Ruby است که می‌توان آن را پیوند داد و درون یک برنامه جاسازی کرد. توسعه آن توسط خالق روبی، یوکیهیرو “ماتز” ماتسوموتو رهبری می شود.
  • IronRuby یک پیاده سازی است که “به شدت با .NET Framework یکپارچه شده است”.
  • MagLev یک پیاده سازی سریع، پایدار و روبی با ماندگاری یکپارچه شی و حافظه پنهان مشترک توزیع شده است.
  • Cardinal یک “کامپایلر Ruby برای ماشین مجازی Parrot ” است (Perl 6).

معرفی زبان برنامه نویسی Rubi و انعطاف پذیری روبی

روبی به عنوان یک زبان انعطاف پذیر دیده می شود، زیرا به کاربران خود اجازه می دهد آزادانه قطعات آن را تغییر دهند. بخش های اساسی روبی را می توان به دلخواه حذف یا بازتعریف کرد. می توان قسمت های موجود را اضافه کرد. روبی سعی می کند رمزگذار را محدود نکند.

امیدواریم که به صورت کامل و دقیق به معرفی زبان برنامه نویسی Rubi پرداخته باشیم و این مطلب برای شما مفید واقع شده‌باشد .